• 13 ВЕР 23
    Як не стати жертвою онлайн-шахраїв

    Як не стати жертвою онлайн-шахраїв

    Неможливо уявити сучасний світ без інтернету. Всесвітня павутина стала невід’ємною частиною мало не у всіх сферах життя. Сьогодні в інтернеті можна реалізувати значну кількість своїх потреб: придбати необхідні товари, оплатити комунальні послуги, замовити їжу, знайти та орендувати приміщення тощо. Водночас, така online-активність призвела до зростання шахрайства в інтернеті. Щоб не стати жертвою шахраїв та що робити, якщо ви потратили у пастку, пропонуємо ознайомитися з наведеними нижче матеріалами, які надані відділом протидії кіберзлочинам в Сумській області Департаменту кіберполіції Національної поліції України.

    П’ять речей, які ти можеш зробити, щоб захистити себе від шахраїв:

    1. Будь пильним та обережним;
    2. Не перераховуй кошти не верифікованим особам;
    3. Уникай фейкових сторінок у соціальних мережах;
    4. Не розголошуй свої персональні дані;
    5. Ознайомся з шахрайськими схемами тут: https://mriya.social/projects/stopfraud/

    З вами зв’язався працівник банку?

    Пам’ятай про 5 фактів

    1. Реальний працівник банку не просить надсилати кошти! Лише шахраї наполягають на оплаті грошовим переказом чи криптовалютою;
    2. Працівнику банку не потрібна інформація про ваш картковий рахунок! Ніколи не передавай інформацію про твої рахунки тому хто телефонує;
    3. Не повідомляй нікому тимчасові паролі, які приходять в смс-повідомленні! Розголошення цієї інформації призведе до втрати коштів;
    4. Не переходь за посиланнями! Не натискай на посилання, які надсилає тобі «працівник банку»
    5. Не виконуй ніяких дій у банкоматах чи терміналах Співробітник банку не надає вказівок щодо проведення маніпуляцій у банкоматах чи терміналах

    6 ознак фішингового листа

    1. Звернення до вас автоматично згенероване;
    2. E-mail адресанта не офіційний;
    3. У листі містяться прохання надати персональні дані;
    4. Наявні кнопки з гіперпосиланням на фейковий сайт;
    5. Додані невідомі вкладення;
    6. У тексті присутні граматичні помилки.

    НЕ СТАНЬ ЖЕРТВОЮ

    1. Захисти. Завжди захищайте свою особистість. Ніколи не повідомляйте свою особисту інформацію.
    1. Відмов. Довіряйте своїм інстинктам. Якщо ви отримали підозрілий електронний лист, видаліть його. Якщо ви сумніваєтеся в правомірності телефонного дзвінка від незнайомця, покладіть трубку.
    2. Повідом. Повідомляючи про шахрайство, ви надаєте правоохоронним органам інформацію, необхідну для припинення злочинної діяльності шахраїв і запобігання щоб інші не стали жертвами.

    ФІШИНГ

    Фішинг – (комбінація голосу та SMS) – це атака соціальної інженерії, ключовою задачею якої обманом змусити жертв надати конфіденційну інформацію по телефону.

    1. Будьте пильними при отриманні дзвінків з невідомих вам номерів
    2. Не передавайте дані ваших карткових  рахунків  чи  паролю до  онлайн банкінгу. Банківські працівники ніколи не запитують таку інформацію.
    3. Не довіряйте особі яка телефонує, тільки тому, що вона знає про вас персональну інформацію. Шахраї можуть знайти її в Інтериеті.
    4. Не перераховуйте кошти за проханням особи, яка телефонує, працівники банку ніколи не попросять вас про це.

    Злочинці, які отримують гроші незаконним шляхом, повинні приховувати або відмивати джерело походження своїх коштів. Вони залучають людей для переказу грошей – дропів! Не беріть участь у вчиненні злочину, не погоджуйтесь отримувати на свої карткові рахунки чи криптогаманці кошти невідомого походження!

Поділитися публікацією